2018-12-21
Lekkie Święta?

Co zrobić, by święta były lekkie i nie wiązały się z uczuciem przepełnienia ? Oto kilka prostych sposobów,  by odchudzić nasz stół.

Pieczenie i gotowanie to bardzo dobra alternatywa dla potraw smażonych w panierce oraz głębokim tłuszczu. Są one zdrowsze i łatwiej strawne. Można przyrządzić gotowanego karpia w galarecie, rybę po grecku upiec w piekarniku, a tę w occie gurillować  na patelni. Jeśli ktoś z Was jest bardzo przywiązany do smażenia i nie chce z niego rezygnować, warto wrzucić rybę na mocno rozgrzany olej tak, aby wchłonęła mniej tłuszczu, a następnie osuszyć ją papierowym ręcznikiem.

Bardzo dobrą alternatywą dla ryb smażonych są także śledzie w oleju. Najlepsze są te przygotowywane samodzielnie w domu, lecz należy pamiętać o tym, by nie przesadzać z ilością dodawanego oleju. Jest także dobry zamiennik dla śledzi w sosie śmietanowym. Zamiast śmietany możemy użyć zdrowszego jogurtu greckiego.

Nasze ukochane pierogi warto ugotować w wodzie z odrobiną soli lub upiec w piekarniku i tak też je odgrzewać. Warto pamiętać także o tym, by nie dosładzać kompotu z suszu, a w ciastach z suszonymi owocami oraz bakaliami zmniejszyć ilość dodawanego cukru ze względu na dużą jego zawartość w owocach.

Kolejność w jakiej spożywamy potrawy także ma znaczenie dla naszego  samopoczucia po Wigilijnej uczcie. Najlepiej jest  zacząć ją od barszczu, który sam w sobie jest lekki. Potem zjeść kawałek ryby, pierogi  oraz pozostałe  potrawy z wigilijnego stołu i zakończyć wszystko deserem. Warto  wypić kompot z suszu, by usprawnić pracę  przewodu pokarmowego. Dobrą opcją jest także lampka czerwonego wina.

Pomimo świątecznego czasu nie zapominajmy o odrobinie ruchu. Po zjedzeniu kilku dań warto zrobić sobie chwilę przerwy na krótki spacer czy też zabawę z najmłodszymi. Pozwoli to naszemu układowi pokarmowemu na chwilę odpoczynku, spalenie kilku kalorii oraz zacieśni relacje z bliskimi.

Więcej
2017-08-19
Jaja bez ograniczeń?
Od dłuższego czasu trwa nagonka na jajka. Zastanawiamy się: to w końcu jeść czy nie jeść ?
A jeżeli jeść- to ile?
Więcej